Tervehdys taas täältä Pirkkalasta. Nyt on sitten alettu treenata uudestaan ja tavoite saada paikka Havajin IM kisaan vuodeksi 2014.
Ensin on keskityttävä pisteiden keräämiseen, jotta heinäkuun lopulla olisi tarvittava määrä pisteitä kisalippuun. Suunnitelmana on lähteänyt marraskuussa 2013 Arizonaan ja saada sieltä hyvä avaus pisteiden keruulle. Sen jälkeen on muutama kisasuunnitelma ensi kevääksi. Kisarytmitys pyritään kuitenkin tekemään sellaiseksi, että pystyn olemaan täydessä kisavireessä myös Joroisilla. Hankalaksi kesän kisojen suunnitelmassa on se, että hyviä mahdollisia kisoja on vain muutama.
Vuoden sisään olen tehnyt IM matkan kisoja jo 4 ja se tarkoittaa, ettei pitkiä harjoittelujaksoja ole tullut kuin Australiassa (8viikkoa) ja ennen Itävallan kisaa (7 viikkoa). Sen jälkeen olen joko valmistautunut taikka palautellut kisoista.
Lähtökohta tulevaan IM kisaan on haastavampi kuin viime vuonna tämän takia. Kaksi viikkoa Ruotsin kisan jäkeen aloin tehdä pientä lihaskuntotreeniä salilla, mitä olen hiukan laiminlyönyt enemmän ja vähemmän aikaisemmin. Nyt olen ehtinyt harjoitella 3 viikkoa ja käynyt salilla 2 kertaa viikossa. En ole tehnyt voimakestävyyttä enkä perusvoimaa vain hermostollista maximivoimaa ja se on tuntunut toimivan ja olen saanut siirrettyä voimaa myös lajivoimaksi. Voimaharjoittelun lisääminen ohjelmaan tuntuisi tuoneen sen lisä ärsykkeen mitä olen kaivannut, jotta saisin sen viimeisen lisäyksen pyörävauhtiin.
Olen myös panostanut enemmän ruokapuoleen(proteiini) ja muistanut ottaa tarvittavat Fastin lisäravinteet ja vitamiinit, jotta palautuminen ei olisi ainakaan ravinnosta/ravinteista kiinni. Erityisen hyvin tuntuisi toimivan BCAA ja glutamiini, palautus ja night-time proteenia unohtamatta. Mangesium-suihke on ollut myös koekäytössä ja krampit ja niiden tunne kovissa treenisarjoissa on pysynyt poissa.
Nyt on vielä n 5 viikkoa aikaa hieroa kunto kohdilleen. Toivoa sopii, ettei kelit menisi kylmemmiksi vielä muutamaan viikkoon. Lokakuun lopussa olen menossa Calellaan Espanjaan viimeistelyleirille. Suomessa on mahdotonta tehdä lokakuun lopussa kunnon treenejä; +1 astetta lämmintä, pohjoistuuli, räntää ja 150km lenkki edessä aeroasennossa aika-ajopyörällä saattaa tuntua melko karulta hommata ja nakertaa motivaatiota kovimmiltakin karjuilta vaikka välillä olisikin myötästä.
Miksi Joroinen on niin tärkeä?
VastaaPoista